Hospitality (B-VIVN-B1L002)
Doelstellingen
DLR 12: De gegradueerde communiceert functioneel met gasten, klanten, leveranciers en collega’s in een interculturele en meertalige context.
- 12.1 de student hanteert de gepaste omgangsvormen binnen de sector
- 12.2 de student erkent het belang van een professionele indruk
- 12.5 de student handelt probleemoplossend in stress-situaties
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Hospitality (B-VIVN-B6L002)
Inhoud
Dit opleidingsonderdeel heeft als doel de student de gepaste omgangsvormen op diverse domeinen binnen de sector aan te leren.
Het opleidingsonderdeel behelst 3 domeinen:
- Communicatievaardigheden
- De student leert actief luisteren
- de student leert zichzelf op een professionele manier voor te stellen
- De student leert concreet en specifiek te communiceren
- de studenten leert overtuigend te communiceren
- de student leert een korte presentatie verzorge
- Sociale vaardigheden
- De student leert feedback ontvangen en daar gepast op te reageren
- De student leert het belang van empathie
- De student leert omgaan met verschillende gesprekspartners
- Normen en waarden
- De student leert de kracht van non-verbale communicatie en kan deze functioneel toepassen
- De student leert hoe een zelfzekere indruk te maken
- De student leert de etiquetteregels specifiek voor de sector
Studiemateriaal
-Powerpoint presentaties op Toledo
-aan te kopen digitale brochure "Communicatievaardigheden" van EXPERT ACADEMY https://sellfy.com/expertacademy/p/Xgho/
-ander relevant studiemateriaal op Toledo
-online opzoekingen tijdens de lessen
Toelichting onderwijstaal
Dit opleidingsonderdeel gaat door in het Nederlands.
Toelichting werkvorm
- observatie
- simulatie: rollenspel
- presentatie (de studenten maken een presentatie)
- kleine opdrachtjes tijdens de lessen
- eventueel gastspreker(s) en werkbezoek(en)
Evaluatieactiviteiten
Hospitality (B-VIVN-B77462)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
20% permanente evaluatie : medewerking in de klas
10% permanente evaluatie : korte presentatie(s) in de klas
30% laatste lesweek : simulatie rollenspel (wordt voordien geoefend)
40% examenperiode : schriftelijk examen
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
schriftelijk examen