Nederlands niet-thuistaal: leer- en ontwikkelingsprocessen secundair en volwassenenonderwijs: activerend leren (B-VIVN-B3RJ03)

3 studiepuntenNederlands24 urenEerste semesterEerste semester
De Jonckheere Sofie (coördinator) |  De Jonckheere Sofie |  Gobyn Lies |  N.
VIVES N POC PBA Onderwijs: Secundair Onderwijs

De student

- kent de kenmerken van kwaliteitsvolle interactie.   

- kent de principes om kwaliteitsvolle interactie te stimuleren.   

- kan principes om kwaliteitsvolle interactie te stimuleren toepassen in zijn of haar lessen.    

- kan reflecteren over de eigen didactische kwaliteiten binnen het Nnt-onderwijs (literatuurstudie). 

- heeft inzicht in buitenschools leren in het NT2-onderwijs. 

- kan spellen inzetten in de Nnt-les.

- kan geschikte leermaterialen selecteren in functie van vooropgestelde doelen.

- kan TPR, taaldenkgesprek, storytelling inzetten in functie van de leerdoelen.

- kan een NT2-les opbouwen volgens de principes van breinvriendelijk onderwijs.

 

 

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Nederlands niet-thuistaal: leer- en ontwikkelingsprocessen secundair en volwassenenonderwijs: activerend leren (B-VIVN-B5RJ03)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-opdracht24 urenEerste semesterEerste semester
De Jonckheere Sofie |  Gobyn Lies |  N.
VIVES N POC PBA Onderwijs: Secundair Onderwijs

In dit opleidingsonderdeel bestuderen we enkele leer- en ontwikkelingsprocessen in het secundair en in het volwassenonderwijs.

We gaan dieper in op activerend en coöperatief leren, TPR en praktijkgericht leren, breinvriendelijk onderwijs. We bezoeken het Wereldhuis in Roeselare waar we kennismaken met NT2-leermateriaal en waar we praktijkervaingen met elkaar delen.

- lesmateriaal (Toledo) 

- artikels (Toledo) 

De studenten nemen het lesmateriaal zelfstandig door en verwerken de inhouden aan de hand van de opdrachten. 

Evaluatieactiviteiten

Nederlands niet-thuistaal: leer- en ontwikkelingsprocessen secundair en volwassenenonderwijs: activerend leren (B-VIVN-B79671)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

De studenten nemen het lesmateriaal zelfstandig door en verwerken de inhoud aan de hand van de opdrachten.

 

 

Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.

Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten. 

Voor herkansen gelden dezelfde modaliteiten als in de eerste zittijd. Indien een student niet slaagt, wordt de ingediende opdracht herwerkt.