Project kunstvakken: kunstbeschouwen 2 (B-VIVN-B3R337)

3 studiepuntenNederlands27 urenTweede semesterTweede semester
Batsleer Valérie (coördinator) |  Batsleer Valérie
VIVES N POC PBA Onderwijs: Secundair Onderwijs

Domeinspecifieke leerresultaten (DLR)  

3. De Educatieve Bachelor in het secundair onderwijs beheerst, actualiseert, verbreedt en verdiept zijn domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise. Hij gebruikt een correcte, gepaste en uitdagende taal die de lerenden tot verdere ontwikkeling stimuleert. Hij begeleidt lerenden in hun onderwijsloopbaan.

10. De Educatieve Bachelor in het secundair onderwijs informeert zich over en denkt kritisch en met een open geest na over actuele maatschappelijke thema’s en ontwikkelingen vanuit zijn rol als leraar.

 

Opleidingsspecifieke leerresultaten (OLR) - curriculumdoelen  

1.1.   De vakinhoudelijke en vakdidactische kennis, vaardigheden, attitudes en competenties beheersen, inzetten, verfijnen, actualiseren, verdiepen en verbreden

1.4.  De (vak)inhouden kaderen in een groter maatschappelijk en internationaal geheel

 

Vakspecifieke doelen 

De student:

  • heeft kennis van cultuuruitingen in het heden en verleden op het gebied van erfgoed, kunst en media
  • kan inhoudelijke achtergrondinformatie op een gestructureerde manier aanbieden
  • kan in de verschillende kunstdisciplines de inhoudelijke bouwstenen aangeven en heeft affiniteit met verschillende vormen van cultuuruitingen
  • kan (met leerlingen) een kunstwerk grondig beschouwen en reikt middelen aan om dit te versterken
  • is enthousiast over kunst en cultuur en draagt dit uit

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Project kunstvakken: kunstbeschouwen 2 (B-VIVN-B5R337)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht27 urenTweede semesterTweede semester
Batsleer Valérie
VIVES N POC PBA Onderwijs: Secundair Onderwijs

Theater en muziek
In ‘kunstbeschouwing: theater en muziek’ leer je de kunstzinnige disciplines ordenen in tijd en ruimte. Je maakt kennis met de belangrijkste stijlen en –genres zoals ze voorkomen in de Europese theater- en muziekgeschiedenis. Aan de hand van de bouwstenen leert je de taal om muziek en theater gericht te analyseren en er over te reflecteren.

Verplicht 

  • powerpointpresentaties - Toledo
  • klasdrukwerk - Toledo
     

  • individuele opdracht 
  • groepsopdracht
  • practicum
     

In uitzonderlijke omstandigheden kan een deel van de practica vervangen worden door een online alternatief of een opdracht.

Evaluatieactiviteiten

Project kunstvakken: kunstbeschouwen 2 (B-VIVN-B71994)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Schriftelijk, Paper/Werkstuk
Vraagvormen : Open vragen, Gesloten vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

EVO1: mondeling examen (70%)

EVO2: opdrachten (30%)

 

Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.

zie  eerste examenkans