Bachelorproef (B-VIVN-B3PA38)

7 studiepuntenNederlandsTweede semesterTweede semester
Hardyns Linsey (coördinator) |  Baeten Liesbeth |  Crul Koen |  Depoorter Tina |  Gheysen Riet |  Goekint Céline |  Hardyns Linsey |  Ost Marleen |  Rotsaert Lieve |  Van Eecke Lien |  Van Helleputte Bert |  Van Parys Bieke |  Vanderiviere Yentl |  Vermeulen Jana |  N.  | MinderMeer
VIVES N POC PBA Onderwijs: Kleuteronderwijs

1.1 De vakinhoudelijke en vakdidactische kennis, vaardigheden, attitudes en competenties beheersen, inzetten, verfijnen, actualiseren, verdiepen en verbreden 

1.2 De ondersteunende competenties beheersen, inzetten, verfijnen, actualiseren, verdiepen en verbreden 

3.e.9 Data analyseren, interpreteren en rapporteren om de evolutie van de lerenden in kaart te brengen 

3.e.11 Observatie en evaluatie gebruiken als startpunt om nieuwe leeractiviteiten te ontwerpen 

4.2  Nieuwe werkvormen, projecten, organisatievormen, leermiddelen en onderwijstools, begeleidingsvormen e.d. ontwerpen, durven uitproberen, evalueren en - bij een positief resultaat - implementeren 

4.3  (Praktijkgericht) (inter)nationaal wetenschappelijk onderzoek en vakliteratuur over nieuwe ontwikkelingen binnen het eigen vakgebied, het onderwijs en de maatschappij 

4.4  Inzicht verwerven in onderzoeksmethodologieën en -resultaten  

12.2 Samen met externe instanties of actoren activiteiten ontwerpen  

13.1 Zowel autonoom als in een educatief team (vakoverstijgend / transversaal) een krachtige leeromgeving ontwerpen, benutten en erover reflecteren  

14.4 Met professionals in gesprek gaan over opvoeding en onderwijs 

Onderwijsleeractiviteiten

7 sp. Bachelorproef (B-VIVN-B5PA38)

7 studiepuntenNederlandsWerkvorm: BachelorproefTweede semesterTweede semester
Baeten Liesbeth |  Crul Koen |  Depoorter Tina |  Gheysen Riet |  Goekint Céline |  Hardyns Linsey |  Ost Marleen |  Rotsaert Lieve |  Van Eecke Lien |  Van Helleputte Bert |  Van Parys Bieke |  Vanderiviere Yentl |  Vermeulen Jana |  N.  | MinderMeer
VIVES N POC PBA Onderwijs: Kleuteronderwijs

In de bachelorproef werken studenten individueel een ontwerponderzoek uit.
Vanuit een concreet onderwijskundig thema zoeken ze naar mogelijke kritische oplossingen op een systematische en onderbouwde manier.

Studenten gaan praktijkgericht te werk door concreet zaken uit te testen en te kijken in welke mate ze een positieve invloed hebben om het probleem op te lossen. Daarbij zijn praktijk en theorie voortdurend in interactie met elkaar. De studenten werken hun praktijkluik uit in samenwerking met een basisschool of organisatie.

Aanvullend leermateriaal op Toledo

Het ontwerponderzoek verloopt in verschillende stappen:

  • Oriëntatie en richten
  • Onderzoeksvraag opstellen
  • Plannen en verzamelen
  • Analyse en conclusie
  • Rapportering en presentatie

Evaluatieactiviteiten

Bachelorproef (B-VIVN-B80564)

Type : Examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling
Vraagvormen : Open vragen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

100% Mondelinge presentatie

Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.