Doelstellingen
1.4 De (vak)inhouden kaderen in een groter maatschappelijk en internationaal geheel
2.1 Een onderbouwd standpunt verwoorden over onderwijskundige, maatschappelijke en internationale thema’s
2.2 Lokale gebeurtenissen en omgangsvormen in een internationale context plaatsen
2.3 Persoonlijk bijdragen aan de lokale en internationale samenleving
2.5 Deelnemen aan culturele activiteiten en getuigen van een culturele bagage
4.1 Consequent een onderzoekende en reflectieve houding aannemen
4.3 (Praktijkgericht) (inter)nationaal wetenschappelijk onderzoek en vakliteratuur over nieuwe ontwikkelingen binnen het eigen vakgebied, het onderwijs en de maatschappij
4.4 Inzicht verwerven in onderzoeksmethodologieën en -resultaten
7.2.b Bewust en kritisch zijn ten aanzien van regionale en internationale maatschappelijke ontwikkelingen (sociaal, politiek, economisch, …) en de impact hiervan op onderwijs
7.4 Omgaan met multiperspectiviteit
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Brede kijk: lokaal internationaal (B-VIVN-B5PA24)




Inhoud
Expertise opdoen binnen een onderwijskundig keuzethema op lokaal niveau om daarna binnen de studiereis dit verder internationaal te onderzoeken. Studenten verwerken hun onderzoeksresultaten in een artikel.
Studiemateriaal
Aanvullend ondersteunend leermateriaal via Toledo.
Evaluatieactiviteiten
Brede kijk: lokaal internationaal (B-VIVN-B80249)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
EVO1: uitwerking onderzoeksartikel o.b.v. studiereis (75%)
EVO2: permanente evaluatie (25%)
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
EVO1: herwerken onderzoeksartikel o.b.v. studiereis (75%)
EVO2: permanente evaluatie (25%)