International Case (B-VIVN-B3H055)

3 studiepuntenEngelsTweede semesterTweede semester
Leys Céline (coördinator) |  De Klerck Griet |  Poppe Emmy
VIVES N POC PBA Hotelmanagement

DLR

6. De PBA in het hotelmanagement levert op creatieve wijze zijn bijdrage aan projecten. Hij houdt rekening met de overkoepelende bedrijfscultuur  en – strategie en de ethische en maatschappelijke vragen en duurzaamheidsaspecten. 

7. De PBA in het hotelmanagement is een teamplayer/teamleader die streeft naar een positief maar kritisch leef- en werkklimaat binnen het team. Daarnaast staat hij voor sociaal engagement met als drijfveer win-win situaties te realiseren voor zowel maatschappij als onderneming.

8. De PBA in het hotelmanagement bouwt aan een netwerk in de hospitalitysector, binnen en buiten de organisatie, in een internationale, interculturele en multidisciplinaire omgeving. 

10. De PBA in het hotelmanagement communiceert mondeling en schriftelijk in het Nederlands en in drie vreemde talen. Hij beheerst het vakjargon van de sector en weet de talen als veelzijdig instrument te gebruiken in het contact met verschillende doelgroepen.

13. Vanuit een bewustzijn van de complexiteit van de snel evoluerende hospitalitysector en de noodzaak van levenslang en levensbreed leren volgt de PBA in het hotelmanagement actuele gebeurtenissen, ontwikkelingen, trends en nieuwe technologieën op de voet. Hij stuurt daarbij het eigen leerproces en reflecteert kritisch

LO

6. The PBA in hotel management contributes creatively to projects. He takes into account the overarching corporate culture and strategy as well as ethical and social questions and sustainability issues. 

7. The PBA in hotel management is a team player/team leader who strives to create a positive but critical living and working environment within the team. In addition, he stands for social commitment with the motivation to realize win-win situations for both society and business.

8. The PBA in hotel management builds a network in the hospitality industry, inside and outside the organization, in an international, intercultural and multidisciplinary environment. 

10. The PBA in hotel management communicates orally and in writing in Dutch and in three foreign languages. He masters the professional jargon of the sector and knows how to use languages as a versatile tool in contact with different target groups.

13. From an awareness of the complexity of the rapidly evolving hospitality sector and the need for lifelong and life-wide learning, the PBA in hotel management closely follows current events, developments, trends and new technologies. In doing so, he directs his own learning process and reflects critically

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. International Case (B-VIVN-B5H084)

3 studiepuntenEngelsWerkvorm: Practicum-opdrachtTweede semesterTweede semester
De Klerck Griet |  Poppe Emmy
VIVES N POC PBA Hotelmanagement

Binnen de opleiding hotelmanagement is internationalisering een van de belangijkste peilers. De hotelsector heeft geen grenzen, en de student wordt gestimuleerd om zoveel mogelijk internationale ervaring op te doen.

Elke student neemt verplicht deel aan de Tour 'n Tasting Week.

De student neemt deel Tour 'n Tasting van aanvang tot afsluiting van het project. De student zorgt dat alle administratie en communicatie met de inrichter correct en tijdig verlopen. De student vervult alle opdrachten die gegeven worden door de begeleidende docenten.

De student heeft een flexibele houding, een positieve ingesteldheid en communiceert vooral in het Engels.

Alle informatie via Toledo en informatiesessies.

De studenten betalen een bijdrage voor de TNT-week (voeding, dranken, workshops...)

Communicatie verloopt voornamelijk in het Engels.

Evaluatieactiviteiten

international case (B-VIVN-B76611)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Procesevaluatie

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Each student is required to participate in Tour 'n Tasting Week.

The student participates in Tour 'n Tasting from start to completion of the project. The student ensures that all administration and communication with the furnisher is done correctly and in a timely manner. The student completes all assignments given by the instructor and the furnisher. The student is 100% committed to the organization of Tour 'n Tasting.

The student has a flexible attitude, a positive attitude and communicates primarily in English.

A score is given per organizing team of Tour 'n Tasting. This score is based on commitment of the team members and the correct and timely execution of the predetermined tasks.

This score is individualized through peer assessment within the team. In addition, the supervising teacher may also individualize the score based on attitude and attendance of the student during the various components of the Tour 'n Tasting Week program.

Extra attention will be paid by the supervising teacher to administrative competence, which in totality will include correct and timely fulfillment of administrative obligations, registrations for sub-teams and workshops, submission of documents and follow-up to peer evaluation. Points will be deducted for failure to follow up on administrative obligations. 

The student has a flexible attitude, a positive mindset, and communicates mainly in English

If the student is absent during the Tour 'n Tasting Week (or responsibly absent several times during the preparation weeks) a substitute assignment will have to be made, which will be assessed individually.

Er is geen tweede examenkans.
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.

Er is geen 2e examenkans mogelijk voor dit opleidingsonderdeel.