Human Skills 2 (B-VIVN-B1I014)

Doelstellingen
DLR 06: De gegradueerde werkt constructief en flexibel samen in team voor het plannen en uitvoeren van de goedgekeurde IoT-opdracht en neemt hierin de gepaste verantwoordelijkheid op.
- 6.1 De student overlegt in team over planning en uitvoering van de IoT-opdracht.
- 6.2 De student stelt zich flexibel op in zijn team voor het plannen en uitvoeren van de IoT-opdracht.
- 6.3 De student stelt zich constructief op in zijn team voor plannen en uitvoeren van de IoT-opdracht.
- 6.4 De student neemt zijn verantwoordelijkheid op bij de planning en uitvoering van de IoT-opdracht.
DLR 07: De gegradueerde documenteert zijn werkzaamheden en voorziet deze informatie conform de afspraken met de opdrachtgever.
- 7.1 De student stelt een verslag op van de uitgevoerde taken.
- 7.2 De student rapporteert aan zijn team en de opdrachtgever conform de gemaakte afspraken.
DLR 08: In een sterk geglobaliseerde, internationale en meertalige beroepsomgeving communiceert de gegradueerde op een gepaste manier.
- 8.1 De student communiceert schriftelijk op een gepaste manier met respect voor de omgeving.
- 8.2 De student communiceert mondeling op een gepaste manier met respect voor de omgeving.
DLR 09: De gegradueerde ontwikkelt en verbetert via (zelf)reflectie continu de eigen vaardigheden en kennis, volgt evoluties in de snel veranderende IoT-wereld op en identificeert de behoefte aan eigen ontwikkelingsnoden.
- 9.1 De student volgt evoluties in IoT op.
- 9.2 De student schoolt zich waar nodig actief bij om zijn loopbaan richting te geven.
- 9.3 De student identificeert zijn eigen professionele sterktes, zwaktes en lacunes.
- 9.4 De student gaat aan de slag met professionele zwaktes en lacunes.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Human Skills 2 (B-VIVN-B6I014)




Inhoud
Volgende items komen o. a. aan bod:
- Professionele attitudes
- Professionele samenwerking
- Reflecteren
- Vergaderen
- Teamwerk
- Zelfsturing
- Omgaan met feedback
- werkveldverkenning
- human skills in functie van sollicitatie
- Presenteren/pitchen
- Supervisie
- Word
- sollicitatiegesprek voeren: sollicitatietraining, voorkomen en lichaamstaal
Studiemateriaal
Verplicht:
- Cursusmateriaal via de leeromgeving Toledo
Aanbevolen:
- nvt
Toelichting werkvorm
Groepsopdracht - Individuele opdracht - Oefeningen/opdrachten
Onderwijsleergesprek
- In het onderwijsleergesprek worden de thema’s (die af te leiden zijn uit de lijst bij inhoud) ingeleid. Vervolgens krijgen de student per thema een opdracht om in de les(sen) uit te voeren (individueel of in groep).
- In een onderwijsleergesprek worden deze opdrachten besproken, geven ze feedback op elkaar, reflecteren ze in groep, krijgen ze feedback op de opdracht.
Opdrachten (individueel en in groep)
Training/ oefensessie
Feedback geven
Reflecteren
Evaluatieactiviteiten
Human Skills 2 (B-VIVN-B77624)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Het OPO wordt als volgt geëvalueerd:
100% opdrachten
- Deze opdrachten worden tijdens het semester met mondjesmaat ter beschikking gesteld.
- Bij het uitvoeren van de praktische opdrachten mogen er hulpbronnen zoals het cursusmateriaal worden gebruikt.
- Concrete normen (en sancties bij het niet naleven) zullen beschikbaar zijn op Toledo bij de start van het OPO.
Opdrachten die te laat worden ingediend worden gesanctioneerd met een nulscore.
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
Het OPO wordt als volgt geëvalueerd:
100% opdrachten
- Punten van geslaagde opdrachten worden overgenomen
- Niet-ingediende of niet-geslaagde opdrachten moeten hermaakt worden