Webdevelopment (B-VIVN-B1I012)

4 studiepuntenNederlands39 urenTweede semesterTweede semester
Dejonckheere Matthias (coördinator) |  Dejonckheere Matthias |  N.
VIVES N POC AD Internet of Things

Domeinspecifieke Leerresultaten

  • DLR 01: De gegradueerde analyseert een IoT-opdracht en bedenkt, in samenspraak met de klant/gebruiker en/of met collega-experten, één of meerdere technische oplossingen. De gegradueerde bepaalt, selecteert en verzamelt de benodigde componenten.
  • DLR 02: De gegradueerde ondersteunt de IoT-ontwikkelaar door de IoT-opdracht praktisch uit te voeren. De gegradueerde configureert, optimaliseert, programmeert en installeert IoT-systemen
  • DLR 03: De gegradueerde test de IoT-systemen, levert het op en geeft instructies voor een correct en efficiënt gebruik.
  • DLR 04: De gegradueerde voert onderhoud uit op de bestaande IoT-systemen en wijzigt, vervangt of herstelt indien nodig.
  • DLR 05: De gegradueerde werkt met oog voor privacy en cyberveiligheid en kan countermeasures naar best practice implementeren.
  • DLR 06: De gegradueerde werkt constructief en flexibel samen in team voor het plannen en uitvoeren van de goedgekeurde IoT-opdracht en neemt hierin de gepaste verantwoordelijkheid op.

Gedragsindicatoren

  • De student bedenkt samen met de klant/gebruiker/collega de technische oplossing voor de IoT-opdracht. (1.2, niv1)
  • De student programmeert een IoT-systeem. (2.3, niv 1)
  • De student test op een efficiënte manier een IoT-systeem uit en levert het op. (3.1, niv1)
  • De student detecteert een fout in een IoT-systeem. (4.1, niv 1)
  • De student werkt met oog voor privacy. (5.1, niv1)
  • De student past de afgesproken passende cyberveiligheidseisen toe. (5.2, niv1)
  • De student implementeert countermeasures naar best practice. (5.3, niv1)
  • De student overlegt in team over planning en uitvoering van de IoT-opdracht. (6.1, niv1)
  • De student neemt zijn verantwoordelijkheid op bij de planning en uitvoering van de IoT-opdracht. (6.4, niv1)

Doelstellingen

Na het voltooien van het opleidingsonderdeel "Web development" is de student in staat om:

  • de verschillende HTML5 elementen te gebruiken binnen een webdesign.
  • CSS styling toe te voegen aan de HTML5 elementen op het design visueel aantrekkelijker te maken.
  • een website dynamisch te maken via JavaScript.
  • JavaScript toepassen buiten de browser.

Onderwijsleeractiviteiten

2 sp. Webdevelopment 1 (B-VIVN-B6I012)

2 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht21 urenTweede semesterTweede semester
Dejonckheere Matthias |  N.
VIVES N POC AD Internet of Things

De student leert om de principes van basis web development (HTML5 elementen en CSS opmaak van diezelfde elementen) toe te passen.

De student leert werken met bestaande bibliotheken voor HTML5/CSS3 (Bootstrap, Font Awesome).

De student leert hoe je een website 'online' kunt plaatsen.

Er wordt hierbij rekening gehouden met de gangbare ‘best practices’ en ‘design principles’ binnen web development.

Verplicht:

  • Syllabus - M. Dejonckheere - Web development 1

Aanbevolen:

-

Alle lessen gaan door in de Nederlandse taal. Een vlotte beheersing van het Nederlands is noodzakelijk om de lessen te kunnen volgen.

Kernconcepten worden uitgelegd via onderwijsleergesprek. Vaardigheden worden hierin ook gedemonstreerd.

Studenten gaan aan de slag in practica in de les, samen oefenen we competenties in.

Studenten krijgen opdrachten die ze in groep en individueel maken.

In uitzonderlijke omstandigheden kan een deel van de contactmomenten op de campus vervangen worden door synchroon of asynchroon afstandsonderwijs.

2 sp. Webdevelopment 2 (B-VIVN-B6I405)

2 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht18 urenTweede semesterTweede semester
Dejonckheere Matthias |  N.
VIVES N POC AD Internet of Things

De studenten leren:

  • functionaliteit aan een website toe te voegen met behulp van cliënt-side JavaScript.
  • het JSON formaat.
  • wat een API is en hoe die te gebruiken.
  • de basisprincipes van Node-Red.

Verplicht:

  • Syllabus: Web Development II - M. Dejonckheere

Aanbevolen:

  • -

Alle lessen gaan door in de Nederlandse taal. Een vlotte beheersing van het Nederlands is noodzakelijk om de lessen te kunnen volgen.

Kernconcepten worden uitgelegd via onderwijsleergesprek. Vaardigheden worden hierin ook gedemonstreerd.

Studenten krijgen individuele- en groepsopdrachten met begeleiding in de les.

In uitzonderlijke omstandigheden kan een deel van de contactmomenten op de campus vervangen worden door synchroon of asynchroon afstandsonderwijs.

Evaluatieactiviteiten

Webdevelopment (B-VIVN-B77622)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Vaardigheidstoets
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal, Naslagwerk, Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal
B6I012 - Webdevelopment 11-20/20 puntenschaal
B6I405 - Webdevelopment 21-20/20 puntenschaal

Web development 1

Twee momenten tijdens de module worden gebruikt om een vaardigheidstoets te organiseren, samen staan ze voor 100% van de punten, waarvan:

  • 50% vaardigheidstoets 1 (HTML & CSS)
  • 50% vaardigheidstoets 2 (Responsiviteit & Online CSS)

Web development 2

Twee momenten tijdens de module worden gebruikt om een vaardigheidstoets te organiseren, samen staan ze voor 100% van de punten, waarvan:

  • 50% vaardigheidstoets 1 (Javascript)
  • 50% vaardigheidstoets 2 (JSON, API, NodeRed)

In uitzonderlijke omstandigheden kunnen deze vaardigheidstoetsen vervangen worden door een opdracht met mondelinge (online) verdediging.

In elk van deze vaardigheidstoetsen is het verboden om AI tools te gebruiken.

Binnen dit opleidingsonderdeel zijn er deeloverdrachten bij een geslaagd deelresultaat:

  • B6I012 - Webdevelopment 1 (binnen en over academiejaar)
  • B6I405 - Webdevelopment 2 (binnen en over academiejaar)

Web programming 1

  • 50% originle punten worden overgenomen.
  • 50% vaardigheidstoets tijdens herexamenmoment (alle topics)

Web programming 2

  • 50% originle punten worden overgenomen.
  • 50% vaardigheidstoets tijdens herexamenmoment (alle topics)

In uitzonderlijke omstandigheden kunnen deze vaardigheidstoetsen vervangen worden door een opdracht met mondelinge (online) verdediging.

In elk van deze vaardigheidstoetsen is het verboden om AI tools te gebruiken.