Graduaatsproef (B-VIVN-B1D343)

8 studiepuntenNederlandsBeide semestersBeide semesters
Siersack Annelies (coördinator) |  Siersack Annelies |  N.
VIVES N POC AD Digitale Vormgeving

DLR 1: De gegradueerde interpreteert de vraag van de opdrachtgever, bereidt de eigen digitale opdracht voor (voorontwerp, ontwerp en realisatie) en houdt hierbij rekening met de specificaties, de methodiek en planning uit de analyse.           

1.1       De student gebruikt technieken om tot een voorproject te komen.

1.2       De student methodieken bij het onderzoeken van de taak van de opdrachtgever.

1.3       De student selecteert en gebruikt methodieken om tot een voorontwerp te komen.

1.4       De student selecteert en  gebruikt methodieken en tools om tot een ontwerp en realisatie te komen.

1.5       De student houdt rekening met de specificaties, de methodiek en planning uit de voorafgaande analyse.

 

DLR 2: De gegradueerde realiseert creatieve ontwerpen voor assets en gebruiksvriendelijke interfaces, en toetst deze af aan de specificaties van de opdracht.            

2.1       De student ontwerpt een creatieve invulling van de gegeven opdracht.

2.2       De student toetst de mogelijke invullingen af aan de specificaties van de opdracht.      

 

DLR 3: De gegradueerde werkt gebruiksvriendelijke interfaces en assets praktisch uit, integreert bestaande digitale assets en gebruikt professionele software om het gepaste bestandsformaat te realiseren.            

3.1       De student hanteert digitale tools om assets en gebruiksvriendelijke interfaces praktisch uit te werken

3.2       De student integreert bestaande digitale assets waar opportuun.         

3.4       De student kiest een bestandformaat voor de gewenste functionaliteit.

 

DLR 5: De gegradueerde implementeert de (online) toepassing voor het medium, past aan op basis van feedback en houdt deze up to date.                

5.2       De student verbetert de uitwerking op basis van feedback.      

 

DLR 6: De gegradueerde werkt projectmatig en houdt zich aan de vooropgestelde planning en methodiek. De gegradueerde zoekt mee naar oplossingen en onderbouwt deze.                   

6.1       De student voert een projectplan uit.  

6.2       De student neemt constructief deel aan de fasen van een projectplan en houdt rekening met timing, budget en methodiek.

6.3       De student werkt oplossingsgericht en onderbouwt argument die hij aanbrengt.

           

DLR 8: De gegradueerde werkt constructief samen in een multidisciplinair team en draagt actief bij tijdens overlegmomenten.            

8.1       De student participeert actief binnen een team bij alle fases van een project.   

8.2       De student is ontvankelijk voor het werken met nieuwe methodieken. 

8.3       De student kan constructief omgaan met feedback en feedback op een opbouwende manier formuleren.        

8.4       De student houdt rekening met de persoonlijke en professionele kenmerken van de teamleden.

8.5       De student kan reflecteren over zichzelf, zijn opdrachten, de uitvoering van de opdrachten en situaties op de werkvloer.

 

DLR 10: De gegradueerde volgt relevante evoluties op, identificeert de eigen ontwikkelingsnoden en verbetert continu de eigen praktijk.                    

10.2     De student selecteert en verwerkt informatie en verwerkt nieuwe informatie in zijn eigen opdrachten/werk.   

10.3     De student erkent zijn talenten en werkpunten.           

10.4     De student zet zijn talenten optimaal in en verbetert zijn werkpunten. 

Onderwijsleeractiviteiten

8 sp. Graduaatsproef (B-VIVN-B6D343)

8 studiepuntenNederlandsWerkvorm: GraduaatsproefBeide semestersBeide semesters
Siersack Annelies |  N.
VIVES N POC AD Digitale Vormgeving

De student werkt aan een praktisch project voor de werkplek van werkplekleren 3.

De student krijgt begeleiding van de werkplekmentor bij het onderzoek, het proces, het ontwikkelen van een kritische reflectie en het ontwerpen van een product.

De nadruk van de begeleiding ligt onder andere op het helpen ontwikkelen van een kritische reflectie.

Het onderzoek, het proces en het product worden op regelmatige basis besproken en bijgestuurd.

De student schrijft hierover een verslag.

De student verdedigt de uitwerking van het project.

Verplicht cursusmateriaal:

  • leermateriaal op leerplatform Toledo
  • online informatiebronnen

Aanbevolen:

  • nvt

Projectwerk

De student werkt aan een praktisch project voor de werkplek van werkplekleren 3.

De student krijgt begeleiding van de werkplekmentor bij het onderzoek, het proces, het ontwikkelen van een kritische reflectie en het ontwerpen van een product.

De nadruk van de begeleiding ligt onder andere op het helpen ontwikkelen van een kritische reflectie.

Het onderzoek, het proces en het product worden op regelmatige basis besproken en bijgestuurd.

De student schrijft hierover een verslag.

De student verdedigt de uitwerking van het project.

Evaluatieactiviteiten

Graduaatsproef (B-VIVN-B80175)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Ontwerp/Product, Verslag, Presentatie, Procesevaluatie
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

  • 20% Procesevaluatie
  • 50% Ontwerp/Product
  • 10% Verslag
  • 20% Presentatie 

(In uitzonderlijke omstandigheden kan de voorzien evaluatieactiviteit vervangen worden door een online alternatief).

Er is geen tweede examenkans.
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.

Voor dit opleidingsonderdeel is er geen herkansing mogelijk