Digital marketing (B-VIVN-B1D311)

Doelstellingen
DLR 1 De gegradueerde interpreteert de vraag van de opdrachtgever, bereidt de eigen digitale opdracht voor (voorontwerp, ontwerp en realisatie) en houdt hierbij rekening met de specificaties, de methodiek en planning uit de analyse.
1.4 De student selecteert en gebruikt methodieken en tools om tot een ontwerp en realisatie te komen.
DLR 2 De gegradueerde realiseert, binnen het eigen aandeel van de opdracht, creatieve ontwerpen voor assets en gebruiksvriendelijke interfaces, en toetst deze af aan de specificaties van de opdracht.
2.1 De student ontwerpt een creatieve invulling van de gegeven opdracht.
2.2 De student toetst de mogelijke invullingen af aan de specificaties van de opdracht.
DLR 3 De gegradueerde werkt gebruiksvriendelijke interfaces en assets praktisch uit, integreert bestaande digitale assets en gebruikt professionele software om het gepaste bestandsformaat te realiseren.
3.1 De student hanteert digitale tools om assets en gebruiksvriendelijke interfaces praktisch uit te werken.
3.4 De student kiest een bestandformaat voor de gewenste functionaliteit.
DLR 5 De gegradueerde realiseert creatieve ontwerpen voor assets en gebruiksvriendelijke interfaces, en toetst deze af aan de specificaties van de opdracht.
5.1 De student kan de uitwerking van de taak op de gewenste online platformen publiceren.
5.2 De student verbetert de uitwerking op basis van feedback.
5.3 De student actualiseert de content en functionaliteit van digitale assets, webapplicaties of mobiele applicaties.
DLR 8 De gegradueerde werkt constructief samen in een multidisciplinair team en draagt actief bij tijdens overlegmomenten.
8.1 De student participeert actief binnen een team bij alle fases van een project.
8.2 is ontvankelijk voor het experimenteren met nieuwe methodes
8.3 De student kan constructief omgaan met feedback en feedback op een opbouwende manier formuleren.
8.5 De student kan reflecteren over zichzelf, zijn opdrachten, de uitvoering van de opdrachten en situaties op de werkvloer.
DLR 9 De gegradueerde werkt deontologisch, handelt conform de wetgeving en houdt rekening met veiligheids- en privacyrichtlijnen.
9.3 De student kent van de gevaren van het internet en implementeert ‘good practice’ om die gevaren zoveel mogelijk te beperken voor zichzelf en toekomstige werkgevers.
DLR 10 De gegradueerde volgt relevante evoluties op, identificeert de eigen ontwikkelingsnoden en verbetert continu de eigen praktijk.
10.1 De student kent en gebruikt relevante en betrouwbare bronnen om IT-evoluties op te volgen.
10.3 De student erkent zijn talenten en werkpunten.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Digital marketing (B-VIVN-B6D311)




Inhoud
Volgende items komen aan bod:
• Inzicht krijgen in de kenmerken en trends van de verschillende social media kanalen kennen (Facebook, LinkedIn, Pinterest, Instagram, TikTok)
• Het leren kennen van de verschillende vormen van Google advertising.
• Leren werken met tools zoals Facebook creator studio, Mailchimp, Google G4…
• Je leert zelf social media posts ontwerpen
• Je leert de werking van Google kennen en hoe SEO bijdraagt aan de ranking van je website/webshop
• Je leert een Google Display banner opmaken
Studiemateriaal
Verplicht:
- Cursusmateriaal via de leeromgeving Toledo
Optioneel:
- nvt
Toelichting werkvorm
Afstandsonderwijs
Evaluatieactiviteiten
Digital marketing (B-VIVN-B79016)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
- 50% digitaal examen tijdens de examenperiode
- 50% permanente evaluatie via opdrachten
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
50%: digitaal examen.
- het examen wordt enkel hermaakt bij een onvoldoende van het examen.
50%: opdrachten en medewerking in de les
- enkel herwerken van de opdrachten waar een onvoldoende gehaald is